Dag 9 reis Tanzania

6 maart 2019 - Ruaha, Tanzania

Vandaag heeft Isaac ons naar het vliegveld Seronera gebracht in de Serengeti. We vliegen om 10.00 met een vlucht van Coastal Aviation naar Ruaha. Een wildpark in het zuiden van Tanzania. Eerst nog even wat commotie over de zwaarte van de koffers: je mag maar 15 kg meenemen. Op onze KLM vlucht mochten we echter 23 kg meenemen. We waren 10 kg te zwaar ( onze koffers althans🤫). Drie keer raden wiens koffer dat was... We moesten eigenlijk 30 dollar betalen, maar met een vriendelijke lach en blond haar kom je hier ver. De vlucht duurde 1,5 uur en was ronduit vreselijk. Veel turbulentie in het kleine vliegtuigje dat we voor ons 3-en en 2 piloten alleen hadden. Ik heb werkelijk alle goden aangebeden terwijl de tranen over mijn wangen liepen. Ik dacht Theo en Lise en iedereen die me lief is, nooit meer terug te zien. Maar na 1,5 uur stonden we dan toch aan de grond. Toen nog 2 uur in een open jeep rijden naar ons tentenkamp.

C2565B96-C843-40AF-8722-F21A168A4376271D0A53-20FE-4B01-BC7B-CD9D8AC2C782

Eenmaal daar aangekomen was mijn teleurstelling groot: er was niet alleen geen wifi (dus het versturen van het blog waarop ik had gehoopt, kon niet) maar er was ook geen netwerk. Juist nu ik zo graag even naar huis wilde bellen. Ik vond het vreselijk dat ik geen enkel contact kon hebben met het thuisfront. Indien er iets gebeurde thuis was ik totaal niet bereikbaar. Als je met je gezin bent, vind ik dat niet zo erg maar in dit geval. De manager zag hoe rot ik me voelde en bood me aan met hun satelliet telefoon te bellen om in ieder geval even te zeggen dat ik was aangekomen en een noodtelefoonnummer/e-mail door te geven zodat ik dringende berichten kon ontvangen. Oh ja en....er was ook geen elektriciteit. Pikkedonker dus na zonsondergang.

‘S-avonds heerlijk gegeten. In de tent gezellig de kaarsjes aan en met de petroleumlamp je tanden poetsen en plassen. Wat een avontuur: iedere avond bezoek van onze nieuwe vrienden: op de  doorspoelknop van het toilet zat een grote kikker. Haha mama moest de wacht houden terwijl ik op de wc zat. Ik heb geen ogen in mijn rug en hij zou maar springen......

61CBE7E9-A855-465B-9B0C-B76F1F60E7DF

In bed bij papa zat een grote kever:  een neushoornkever, 1 van de smal five dat dan weer wel.

In onze tent komen verder ieder avond 2 gekko’s die tegen het tentdoek op klimmen. Ik probeer ze te vangen maar ze zijn echt te snel. Laat maar zitten zegt de manager: die eten de vliegen en muggen op. En ach, wij wilden back to nature, dus we laten het maar zo.